پایه بتنی چراغ
03
خرداد

پایه بتنی چراغ

پایه بتنی چراغ روشنایی بتن پیش ساخته ای است که به عنوانه پایه چراغهای روشنایی استفاده میشود. که بتن به کار رفته در این فونداسیون پیش ساخته، بتن مسلح است و بسته به ابعاد و ارتفاع چراغ دارای چندین بولت زمان نصب تیر روشنایی می باشند.

پایه بتنی چراغ یک نوع پایه است که برای نصب چراغ‌های روشنایی، چراغ‌های راهنمایی، یا چراغ‌های تزئینی در فضاهای خارجی استفاده می‌شود. این پایه‌ها معمولاً از بتن ساخته شده و به دلیل وزن و پایداری بالا، برای نصب دائمی چراغ‌ها مناسب هستند.

معمولاً پایه‌های بتنی چراغ در زیر زمین مونتاژ می‌شوند و با استفاده از تراشکاری و فیکساسیون به پایه‌های فلزی چراغ متصل می‌شوند. این پایه‌ها به عنوان پایه‌های استوانه‌ای یا مستطیلی طراحی می‌شوند و معمولاً با پوشش‌های مختلفی مانند پوشش‌های رنگی یا تزئینی تکمیل می‌شوند تا به زیبایی و تنوع بیشتری در فضاهای خارجی منجر شود.

این پایه‌ها معمولاً در پارک‌ها، میدان‌ها، محوطه‌های ساختمانی، و سایر فضاهای عمومی نصب می‌شوند و نقش مهمی در افزایش امنیت و زیبایی این فضاها دارند.

در هر پایه چراغ معمولا یک لوله جهت عبور کابل های برق از فونداسیون به تیر روشنایی تعبیه می گردد.

پایه چراغ ها معمولا در دو نوع ستونی و پاشنه دار ساخته می شوند. در نوع ستونی مقطع پایه در ارتفاع تغییری نمی کند. از پایه های ستونی بیشتر در تیرهای کوچک و با ارتفاع کم استفاده می شود. نوع دیگر پایه های پاشنه دار هستند که سطح مقطع آنها در کف بزرگتر است که باعث پایداری بیشتر آنها می گردد. در پایه های ستونی به منظور امکان بارگیری و نصب معمولا یک سوراخ سراسری در پایه تعبیه می گردد. اما در پایه ها پاشنه دار معمولا از یک یا چند قلاب بدین منظور استفاده می شود.