فونداسیون بتنی پیش ساخته
12
مهر

منهول بتنی برق و گاز

منهول بتنی برق و گاز  مطابق با کلیه استاندارد توسط صدف پردیس سپاهان طراحی و تولید گردیده.

ویژگی ها و کاربرد های دریچه منهول بتنی

یکی از بهترین پوشش هایی که می توان برای منهول ها و چاه ها فاضلاب استفاده کرد، دریچه منهول بتنی است. این دریچه ها را در خیابان و ها و کوچه ها بسیار مشاهده کرده اید. زیرا به دلیل داشتن ویژگی های خاص، بسیار پرکاربرد هستند و در محیط های مختلف استفاده می شوند. 

دریچه های منهول بتنی به دلیل داشتن تنوع تولیدی، در محیط های مختلفی استفاده می شوند. می توان از دریچه منهول بتنی در پیاده رو ها، فرودگاه ها، خیابان ها، کارخانه ها و … استفاده کرد. هر محیطی که از ترافیک خاصی برخوردار است، نیاز به دریچه منهول با مقاومت متفاوت دارد. پس لازم است پیش از استفاده از دریچه های منهول، محل مورد استفاده را در نظر گرفت.

علاوه بر آن محیط هایی همچون فاضلاب ها، مخابرات و گاز معمولا از دریچه های منهول رنگی استفاده می کنند. از این رو لازم است برای چنین محیط هایی از دریچه منهول بتنی رنگ آمیزی شده استفاده کرد. 

مناسب ترین محل نصب منهول ها

آدم روها را بیشتر در محل هایی که دارای شرایط زیر هستند می توان نصب کرد:

  1. در محل هایی که یک شاخه لوله به شاخه دیگری از لوله زهکشی در سیستم متصل شود.
  2. در محلی که جهت یک لوله تخلیه، بیش از ۳۰ درجه و به حالت افقی باشد، نیاز به نصب منهول پلی اتیلن خواهد بود.
  3. در محل هایی که لوله مستقیمی با طول بیش از ۲۲ متر وجود داشته باشد.

در اصل باید منهول ها یکی از مهمترین بخش های سیستم فاضلاب به شمار آوریم. زیرا با استفاده از این سیستم ها نیاز به حفاری از بین خواهد رفت. می توان در سیستم فاضلاب خانگی و شهری برای متصل کردن چند خط از لوله فاضلاب، از یک مسیر آدم رو استفاده کرد. تا بتوان به راحتی به نقطه مورد نظر دست یافت.

این نکته را در نظر داشته باشید که دسترسی به منهول های فاضلابی باید با تجهیزات ایمنی صورت گیرد. تا از بروز هرگونه آسیبی همچون افتادن و درگیر گازهای متان و سولفید هیدروژن شدن جلوگیری نمود. از این سیستم ها می توان در صنایع مختلفی از جمله صنعت نفت، گاز، نیروگاه ها، پتروشیمی، فاضلاب صنعتی و شهری و خطوط انتقال شهری استفاده کرد.