فونداسیون بتنی پیش ساخته
12
مهر

منهول بتنی پیش ساخته

منهول بتنی پیش ساخته

محصول منهول بتنی پیش ساخته تولید شرکت صدف پردیس سپاهان

احتمالا برای ساختن یک منهول نیاز به ۴۰ ساعت کار پیوسته هست و شرایط کاری بسیار سختی برای کارگران به وجود می آید. منهول پیش ساخته کمک می کند تا کار زودتر و با کیفیت بیشتر پیش برود و میزان ضایعات کمتری نیز ایجاد شود. از سوی دیگر تاثیرات کربنی را کاهش داده و زمان مورد نیاز را هم کم می کند. به طوری که برای ساختن یک منهول پیش ساخته برای پوشش یک تخته سنگ گاه کمتر از یک ساعت زمان لازم خواهد بود.

منهول بتنی پیش ساخته به منظور اتصال خطوط لوله و شبکه ها و دسترسی انسان به داخل کانال در فاضلاب روها، شبکه های توزیع برق و … مورد استفاده قرار می گیرد. قیمت منهول بتنی پیش ساخته به قیمت روز بتن و آرماتور، نوع منهول و عیار بتن مصرفی در ساخت آن وابسته است. در برآورد هزینه ها باید هزینه ماشین آلات مورد استفاده برای نصب را نیز مدنظر قرار داد.

مزایای منهول بتن پیش ساخته

پایه های منهول  در سبک و مدل های خاصی تولید می شوند یعنی زمانی که مواد و تجهیزات به محل کار برسند، اجرا زود تر و آسان تر بوده و هیچ خطری شخص را تهدید نمی کند. از سوی دیگر عملیات طولانی مدت در محل فاضلاب نیز به حداقل می رسد. یک پیمانکار می تواند به واسطه منهول پیش ساخته تا پنجاه درصد در زمان نصب و اجرا صرفه جویی داشته باشد و این رویکرد کمک می کند که هزینه های ساخت تا ۳۰ درصد نیز کاهش پیدا کند.
مزیت بزرگی که برای منهول پیش ساخته در نظر گرفته شده این است که بتن استفاه شده در آن قابلیت فشرده شدن بسیار بالایی دارد. این منهول ها به صورت دایره ای یا منحنی نیز طراحی شده اند.
شکل منحنی برای این محصول سبب می شود که سطح فشار زمین و هیدرواستاتیک در بخش های کناری بدنه منحنی به میزان یکسان وارد شود. و کل منحنی منهول در فشار قرار می گیرد. این موضوع سبب می شود که منهول های پیش ساخته منحنی به نسبت مدلهایی که گوشه های یکسان دارند برای عمق های بیشتر قابل استفاده باشند.
ماندگاری منهول پیش ساخته از دیگر مزایای آن محسوب می شود. منهول پیش ساخته در شرایط کارخانه و با فرآیندهایی با مقاومت بالا اجرا می شوند. این عامل سبب می شود که اجرا و مقاومت کار نیز بیشتر شود و شرایط بی نظیری برای آن فراهم شود.
طول عمر بالا و کیفیت تضمین شده یکی از ویژگی های مهم منهول پیش ساخته محسوب می شود و سبب می شود که کیفیت مفید منهول ها تضمین شود.

قیمت منهول بتنی پیش ساخته

قیمت منهول پیش ساخته به هزینه روز بتن و آرماتور عیار بتن مورد استفاده شکل ظاهری منهول کاربرد منهول و هزینه ماشین‌آلات ساخت بستگی دارد. با توجه به اینکه دریچه به صورت مجزا از بدنه تهیه می‌شود، جنس دریچه نیز در هزینه‌های نهایی اثرگذار است.