منهول بتنی فاضلاب
12
مهر

منهول بتنی فاضلاب

منهول بتنی فاضلاب مطابق با کلیه استاندارد توسط صدف پردیس سپاهان طراحی و تولید گردیده.

منهول فاضلاب برای متصل کردن چند شبکه و خط راه رو به هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. مثلاً در سیستم فاضلاب برای آنکه چندین خط لوله فاضلاب را به یکدیگر متصل کنند و به یک مسیر هدایت نمایند از منهول استفاده می‌ کنند منهول‌هایی که در خطوط انتقال فاضلاب نصب می‌شوند برای دسترسی و لایروبی خطوط فاضلاب  استفاده میشود. و نمی‌توان منهول فاضلاب  را از سیستم انتقال فاضلاب حذف نمود.

اجرای منهول پیش ساخته بتنی در سیستم تصفیه فاضلاب

یکی از ویژگی های اساسی منهول‌های بتنی این است که به دلیل ماهیت یکپارچه بودن آن ها، از نشتی هایی که ممکن است بین آن ها و دیواره عمودی ایجاد شود، جلوگیری می کند. علاوه بر این، بر خلاف منهول های پلاستیکی، منهول می تواند ضمن حفظ خصوصیاتی که قبل از نصب در محل داشته، در برابر آفتاب کاملاً مقاوم باشد.

در عین حال، هر ماژول پایه نیز از پین های مختلفی برای تسهیل حمل و نقل، بارگیری و تخلیه و قرارگیری این قطعات در محل بهره می برد. علاوه بر این منهول بتنی از ویژگی هایی از قبیل قدرت و دوام، استحکام بالا و تولید بر اساس BS EN 1917 بهره می برد.

در کنار مقاومت بالای آن ها می توان به مقاومت در برابر نفوذ و نشت و کاهش زمان ساخت و ساز در مقایسه با دیگر محصولات اشاره کرد.

بدنه منهول بتنی پیش ساخته

وقتی صحبت از منهول بتنی پیشساخته است باید بدنه آن بررسی شود، این منهول ها از جنس بتن هستند و سطح مقاومت بالایی دارند. از سوی دیگر از آرماتورهای فولادی برای مسلح کردن آن استفاده می شود. بدنه این منهول دارای ۴ وجه جانبی و همینطور یک وجه کف است.

بدنه این منهول ها در دو سبک ترافیکی و غیرترافیکی بررسی و عرضه می شوند. منهول بتنی پیشساخته غیر ترافیکی مخصوص نقاطی هستند که امکان عبور وسایل نقلیه با بارهای سنگین در آنجا وجود نداشته باشد. در مورد منهول های ترافیکی شرایط فرق می کند و مخصوص مکانی است که برای عبور وسایل نقلیه هستند.

منهول فاضلاب پیش ساخته

با توجه به نیاز روز و همینطور شرایط دشوار سیستم های سنتی، بهتر است که از تکنولوژی در دنیای ساخت و ساز استقبال شود. به طور کلی هنوز بیشتر از سیستم های سنتی در بخش های اصلی شبکه های جمع آوری فاضلاب استفاده می شود که سبب می شود زمان کار بسیار طولانی شود.

منهول پیشساخته پس از ساخت به واسطه بتن با عیار ۴۰۰ مورد آزمایش قرار می گیرد. همینطور مواد افزودنی و سوپر روان کننده نیز برای آنها استفاده می شود. زمانی که مراحل بخاردهی پشت سر گذاشته شد، شرایط برای مرحله کنترل کیفی فراهم می شود و در نهایت پس از تایید پایانی بارگیری صورت می گیرد.

از منهول بتنی پیشساخته برای سازه های زیر زمینی مترو استفاده می شود. این دستگاه دسترسی به کانال های مخابراتی زیر زمینی را فراهم می سازد و سبک اتصال یا هدایت لوله های فاضلاب با هم به بهترین نحو صورت می گیرد. از منهول بتنی پیشساخته برای صنعت برق نیز استفاده می شود..

قیمت منهول بتنی پیشساخته

در خرید منهول بتنی پیشساخته می بایست در ابتدا به جنس بدنه آن دقت داشته باشید. به طور کلی جنس بدنه بر اساس استحکام و مقاومت بالا ارزیابی می شود و آرماتورهای فولادی نیز مهار لازم را ایجاد می کنند. آرماتورها آج دار هستند و معمولاً از نظر قطر با هم فرق دارند. بدنه منهول بتنی پیشساخته در مدل های ترافیکی و غیر ترافیکی اجرا می شود. مدل های ترافیکی در معابر نصب می شود.