علمک شناسایی بتنی پیش ساخته
14
مهر

علمک شناسایی بتنی پیش ساخته

علمک شناسایی بتنی پیش ساخته مطابق با کلیه استاندارد توسط صدف پردیس سپاهان طراحی و تولید گردیده.

علمک شناسایی بتنی پیش ساخته مارکر بتنی یکی از محصولات ارائه شده از شرکت می باشد که نام دیگر آن تیرک شناسایی می باشد. به منظور هشدار مورد استفاده واقع می شود. این مارکر ها همانطور که از نام آن پیداست از جنس بتن می باشند و در مراحل تولید به خوبی ، کاملا یکدست قالب بندی و بتن ریزی است.

بتن های مورد استفاده در مارکر بتنی ، از عیار ۳۵۰ می باشد و به صورت کاملا استاندارد مراحل ویبریشن و عمل آوری را در کارخانه های مربوطه گذرانده است. ایران بتن، ارائه بهترین قطعات بتنی در ایران.
علمک شناسایی بتنی پیش ساخته معمولا در طول خط و به فاصله ۱ کیلومتر از هم نصب می شوند و روی آن‌ها از ابتدای خط ، اطلاعات اولیه مرتبط به خط انتقال و متراژ و سایر توضیحات درج می‌شود. مارکر بتنی در رنگ های مختلفی تولید می شود که هر رنگ مختص به یک ویژگی یا نشانه می باشد.

مشخصات علمک شناسایی بتنی پیش ساخته

مارکرهای بتنی معمولا دارای ابعاد قاعده بین ۳۰ تا ۵۰ سانتی‌متر هستند و ارتفاع آن‌ها بین یک تا دو متر است. همچنین سطح مقطع این نشانگرها هرچه به سمت نوک آن پیش می‌رود، کوچکتر می‌شود. در پاره‌ای مواقع به مارکرهای بتنی پیشساخته، تست پوینت می‌گویند. زیرا یک کاربرد مارکر بتنی پیشساخته، دسترسی به خطوط لوله و کابل‌ها و انجام آزمایش بر روی آن‌هاست.

 

جنس بدنه مارکرهای بتنی از بتن مسلح با عیار ۴۰۰ کیلوگرم در متر مکعب ساخته می‌شود. نسبت آب به سیمان بتن مورد استفاده برای تیرک‌های شناسایی، بین ۰.۴ تا ۰.۴۵ است که به همراه روان‌کننده کربوکسیلاتی استفاده می‌شود. همچنین رده بتن مصرفی برای ساخت مارکر بتنی، (C25 (250 kg/cm2 است و میلگرد (AIII (4200 kg/cm2 در آن بکار می‌رود. بتن تیرک شناسایی باید حداقل ۵ روز قبل از بارگیری عمل‌آوری شود تا مقاومت لازم جهت جابجایی و نصب را داشته باشد.