باکس بتنی پیش ساخته
16
مهر

باکس بتنی پیش ساخته

باکس بتنی پیش ساخته یک سازه یا یک کانال زیر گذر محسوب می شود که زمانی از آن استفاده می شود که لوله های بتنی نمی توانند ظرفیت جریان مطلوبی را تحمل نمایند. باکس بتنی پیش ساخته یک جایگزین عالی برای پل های صندوقه ای ساخته محسوب می شود و به نوبه خود مزایای خاص خود را دارند. باید بگوییم که علاوه بر باکس بتنی محصولاتی مثل آبرو بتنی پیش ساخته، بلوک سیمانی بتنی ، تیرک شناسایی ، جی پلن بتنی ، سقف پیش ساخته ، فونداسیون بتنی و … محصولات دیگر بتنی پیش ساخته است.

کاربرد باکس بتنی پیش ساخته

باکس بتنی پیش ساخته مثل سایر قطعات بتنی پیش ساخته دارای ماهیت مخصوصی است و به طور کلی راهکار سریع و به صرفه ای در پروژه های خیابانی محسوب می شود. این قطعات پیش ساخته در دو نوع ترافیکی و غیرترافیکی طراحی شده است. دقت کنید که باکس های در امور مربوط به انتقال آب نقش پل را ایفا می کنند. در واقع زمانی که لوله های بتنی نتوانند از ظرفیت لازم برای هدایت جریان مطلوب استفاده کنند، این باکس ها گزینه خوبی هستند.


باکس و کالورت پیش ساخته بر اساس سبک کاربردی که دارد برای تاسیسات و آبرو استفاده می شوند. این مدل از باکس ها نصب آسانی دارند و سبب انتقال آب در سریع ترین زمان می شوند. منهول بتنی پیش ساخته که به آن آدم رو یا چاه گفته می شود کمک می کند تا شبکه و خط راه رو به طور دقیق به ابرو وصل شود.

باکس بتنی پیش ساخته را می توان در هر ابعاد ساخت و همینطور شرایط ساخت با کیفیت آن در کارگاه های مجهز و استاندارد فراهم شده است. طول عمر بالایی برای باکس بتنی پیش ساخته در نظر گرفته می شود و سطح استحکام بالای بدنه و کف این باکس ها کمک می کند که کیفیت این محصول به بهترین نحو صورت بگیرد. این باکس ها برای ساخت پل های مختلف استفاده می شوند و سبب می شود که انتقال آب به شکل زیاد صورت بگیرد. سازه های مربوط به زهکشی برای این باکس ها از موضوعات مهمی است که اجرا شده است. از باکس بتنی برای احداث تونل ها و روگذرها و زیرگذرها نیز استفاده می شود.

ویژگی‌ها

در جدول زیر شما را کامل با ویژگی‌ها و کاربردهای باکس بتنی پیش‌ساخته آشنا می‌کنیم:

ویژگی‌های باکس پیش‌ساخته کاربردهای باکس پیش‌ساخته
امکان ساخت در تمامی ابعاد مورد نیاز احداث روگذرها و زیرگذرها
سرعت در ساخت و نصب آنها احداث تونل‌ها
طول عمر بالا به دلیل استحکام بالای بدنه و کف سازه‌های مربوط به زهکشی
کیفیت بالای ساخت به دلیل ساخت در کارگاه‌های مُجهز و استاندارد سازه‌های انتقال فاضلاب
انتقال آب زیاد
ساخت پل‌های مختلف

در تولید این محصول از چه مواد و اتصالاتی استفاده می شود؟

اتصالات باکس بتنی به صورت اتصالات زبانه ای و شیاری بوده و با ترکیب مفصل ماستیک، واشرهای ماستیک یا بوتیل یا ملات تولید می‌شوند. در شرایط نیاز می‌توان از گزینه‌های چند سلولی نیز استفاده کرد که قابلیت کاربری این محصول را افزایش می‌دهد. به نحوی که از چند باکس بتنی در کنار هم یک مجموعه کامل و کاربردی را می‌توان ساخت.

باکس بتنی پیشساخته از مواد طبیعی و خام تولید می‌شوند و فاقد هر گونه ترکیب آلی و فرار هستند. این محصولات با طولانی‌ترین چرخه عمر برای سیستم‌های زهکشی فاضلاب، طوفان، آب و برق و غیره استفاده می‌شوند. از نظر شیمیایی بی اثر و عموما غیر قابل واکنش بوده و سازگار با محیط زیست هستند. همچنین از لحاظ اقتصادی با در نظر گرفتن کلیه هزینه‌های موجود در اجرای پروژه به صرفه بوده و دارای تنوع ساختاری بسیار بالا هستند.

باکس‌های بتنی عموما از استانداردهای بالایی برخوردارند و با دقت در طرح اختلاط بتن و با در نظر گرفتن شرایط اقلیمی و آب و هوایی و همچنین بار و تنش‌های وارده بر سازه می‌توان دوام و پایداری محصولات از جمله باکس بتنی پیش ساخته را افزایش داد.

باکس‌های بتنی پیش‌ساخته از جمله نوآوری‌هایی هستند که در صنعت ساختمانی به کار می‌روند. این باکس‌ها از بتن آماده‌ای ساخته می‌شوند که به صورت ماژولار از پیش در کارخانه تولید می‌شوند و سپس به محل ساختمانی منتقل می‌شوند. از این روش استفاده می‌شود تا زمان ساخت و نصب را کاهش داده و به تسهیل و سرعت بخشیدن به فرآیند ساخت کمک کند.

مزایای باکس‌های بتنی پیش‌ساخته شامل:

  1. سرعت بالا در نصب: نصب باکس‌های بتنی پیش‌ساخته به دلیل آماده بودن آنها در کارخانه، بسیار سریعتر از ساخت بتن در محل انجام می‌شود.
  2. کاهش هزینه‌ها: باکس‌های پیش‌ساخته به دلیل استفاده بهینه از منابع و کاهش زمان ساخت، هزینه‌های مرتبط با ساخت و نصب را کاهش می‌دهند.
  3. کیفیت بالا: بتن مورد استفاده در کارخانه‌های تولید با دقت بالایی طبق استانداردهای مشخص تولید می‌شود، که باعث افزایش کیفیت نهایی ساختمان می‌شود.
  4. انعطاف‌پذیری: این باکس‌ها به راحتی می‌توانند برای مصارف مختلفی مانند مسکن، اداری، تجاری و حتی صنعتی طراحی و استفاده شوند.
  5. مقاومت: باکس‌های بتنی پیش‌ساخته به دلیل استفاده از مصالح مقاوم و معتبر، دارای عمر طولانی و مقاومت بالا در برابر عوامل جوی و محیطی هستند.

به طور کلی، باکس‌های بتنی پیش‌ساخته نه تنها بهینه‌ترین راه حل برای ساخت سریع و مقرون به صرفه ساختمان‌های مختلف هستند، بلکه می‌توانند به عنوان یک انتخاب استراتژیک در پروژه‌های مختلف ساختمانی مورد استفاده قرار گیرند.